Uratarina: Ilkka – suunnittelua autoista hybridigrilliin.

Meillä Creo Centerillä on mitä huikeimpia tyyppejä! Raotamme teille tiimimme saloja tällä kertaa mekaniikkasuunnittelijamme Ilkan uratarinalla ja esittelyllä:

Ilkan tie Creo Centeriin:

1982: Putkahdus maailmaan Padasjoella Hämeessä.

1995: Jo yläasteella määränpääksi Tampereen Teknillinen Yliopisto (TTY).

1998: Lukiossa mielenkiinto vaihtui tietotekniikasta konetekniikkaan.

2003: Aloitus TTY:ssä, pääaineena koneenrakennus (liikkuvat työkoneet). Kesät töissä Sandvikilla Tampereella.

2008: Hydrauliikan ja automatiikan laitoksella tutkijana, kansallisia ja kansainvälisiä VR/AR-projekteja.

2010: Heureka: ”SUOMESSAKIN VOI SUUNNITELLA AUTOJA!” 💡 -> muutto Turkuun ja töihin Valmet Automotivelle tuotekehitystehtäviin, erikoisalana autojen sisusta.

2011: Projekteja ulkomailla, kuten Münchenissä ja Moskovassa.

2012: Aloitus muotoilutoimistossa: traktorien ja trukkien ulko-/sisäkokonaisuuksien parissa ja lisäksi muun muassa terveysteknologialaitteiden suunnittelua.

2019: Saapuminen Creo Centeriin 🙌🏼

Miten olet viihtynyt Creo Centerissä?

Erittäin hyvin! Meillä on huippuporukka ja olosuhteet kunnossa. Täällä saa olla mukana todella mielenkiintoisissa asiakasprojekteissa. Omaa ydinkompetenssia eli parametristä pintamallinnusta kaksoiskaarevine pintoineen ja ruiskupuristeiden mekaniikkaa saa tehdä paljon, mutta lisäksi monenlaista muuta. Vanhakin kettu oppii täällä jatkuvasti uutta ja työssä on sopivasti vaihtelua.

Mitä arvostat Creo Centerissä?

Creo Centerillä on huippuluokan tiimi, jonka osana tulee fiilis, että tällä porukalla saadaan tehtyä ihan mitä tahansa ja laadukkaasti. Organisaationa yritys on kehittyvä ja kasvava, jossa on mahtava tekemisen meininki, hyviä tyyppejä ja huumoria. Tärkeä voimavara ehdottomasti ilmapiiri ja kollegoiden välinen tehokas osaamisen jakaminen. Yrityksellä on hyvät henkilöstöedut ja kivat tilat Turussa, Espoossa ja Tampereella (tosin Turun toimistolle emme kaikki enää mahdu!). Työtavat ovat erittäin joustavat ja varsinkin poikkeusaikaan on sopeuduttu hyvin – etätyöt ja yhteydet toimivat.

Lue myös aikaisempia uratarinoita:

Formulavarikolta tuotekehitysinsinööriksi 

Lujuuslaskija haaveammattina